Lekarz pomylił Twoją kartę i zastosował błędne leczenie?
Przeanalizujemy Twoją sprawę!
Błąd organizacyjny
polega na podjęciu nieprawidłowej decyzji przez osoby kierujące placówkami medycznymi (m.in. szpitali, przychodni), zarówno państwowymi jak i prywatnymi. Decyzja taka może dotyczyć rozwiązań logistycznych stosowanych w danej placówce, np. zwlekanie z naprawą sprzętu medycznego, który jest niezbędny do przeprowadzenia leczenia pacjenta. Błędem organizacyjnym będzie również nieodnotowanie w dokumentacji medycznej pacjenta informacji o podanych pacjentowi lekarstwach, na skutek czego otrzyma on podwójną ich dawkę.
Do klasycznych błędów organizacyjnych zalicza się zakażenie wewnątrzszpitalne. Błąd organizacyjny może zostać popełniony przez lekarza, ale także przez osobę nieposiadającą kwalifikacji zawodowych, która zajmuje stanowisko administracyjne w placówce, np. pracownik recepcji prowadzący dokumentację medyczną pacjentów.
SPOSÓB NA DODATKOWE PIENIĄDZE
Czy wiesz, że...
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej jest ubezpieczeniem obowiązkowym i zapewnia poszkodowanemu ochronę odszkodowawczą w razie stłuczki czy kolizji, oraz ewentualnych obrażeń będących następstwem wypadku spowodowanego przez sprawcę.
- 90% wypłaconych odszkodowań jest zaniżonych
- 3 460,00 zł średnio dopłacamy do kosztorysów naprawy pojazdów
- 50% o tyle średnio Towarzystwa Ubezpieczeniowe zaniżają odszkodowania
Dlaczego my?
Dowiedź się w trzech punktach dlaczego warto podjąć z nami współpracę.
Dlaczego potrzebujesz firmy odszkodowawczej?
W przypadku wystąpienia szkody firma ubezpieczeniowa często składa natychmiastową ofertę osobom, które odniosły poważne obrażenia, doświadczyły błędu medycznego lub doznały szkód na mieniu. uzyskanego ugody lub wyroku.
Takie oferty kuszą - w końcu często martwisz się o koszty i może się wydawać, że firma ubezpieczeniowa aktywnie pomaga wesprzeć Ciebie w tej sytuacji. Jednak te początkowe oferty rutynowo i celowo zaniżają wartość odszkodowania, a działanie podejmowane na własną rękę i odzyskiwanie jest procesem długotrwałym i nieprzewidywalnym, który może przysporzyć dodatkowych kosztów.
Eksperci z Ubez są dostępni do Twojej dyspozycji i pokierują Twoją sprawą. Nigdy nie pobieramy opłat za godzinę - otrzymujemy zapłatę tylko wtedy, gdy wygramy Twoją sprawę. Nasze wynagrodzenie jest procentem kwoty
Często zadawane pytania dotyczące błędów medycznych
Uzyskaj szybkie odpowiedzi na niektóre z najczęściej zadawanych pytań dotyczących błędów medycznych. Zobacz naszą stronę z najczęściej zadawanymi pytaniami, aby uzyskać jeszcze więcej informacji.
Kiedy przedawniają się roszczenia z tytułu błędu medycznego?
Mamy 3 lata od momentu uzyskania informacji, że wystąpiła szkoda, jednak nie dłużej niż 10 lat od samego zdarzenia. Jeżeli błąd medyczny został zakwalifikowany jako przestępstwo, okres przedawnienia wynosi 20 lat od dnia popełnienia przestępstwa.
Najczęstsze rodzaje błędów medycznych
Różnorodne sytuacje mogą prowadzić do roszczeń spowodowanych błędami w sztuce lekarskiej. Błędy medyczne można zakwalifikować jako:
- Błędna diagnoza - jeśli lekarz stawia błędną diagnozę, która prowadzi do wdrożenia niewłaściwego procesu leczenia, opóźnienia właściwego leczenie bądź powoduje dalszy rozwój choroby.
- Niewłaściwe leczenie - jeśli leczenie prowadzone jest w sposób nieprawidłowy, niezgodny z zasadami sztuki lekarskiej, także gdy mimo wyboru właściwego sposobu leczenia zastosuje się je w sposób niewłaściwy.
- Brak poinformowania pacjenta o zagrożeniach – personel medyczny ma obowiązek poinformowania pacjentów o znanym ryzyku związanym z procedurą lub przebiegiem leczenia oraz odebrania od pacjenta zgody przed przystąpieniem do leczenia - tzw. świadoma zgoda. Lekarz/placówka medyczna może ponosić odpowiedzialność, jeśli w toku leczenia wystąpiły komplikacje, nawet bez winy personelu medycznego, lecz pacjent nie został poinformowany wcześniej o możliwości ich wystąpienia.
- Zaniechanie leczenia - odmawia się pacjentowi leczenia lub zaprzestaje świadczenia opieki, zanim będzie to uzasadnione z medycznego punktu widzenia, oraz nie wskazuje się pacjentowi możliwości leczenia u innego lekarza lub w innym podmiocie medycznym.
Nie posiadam dokumentacji medycznej ani żadnych rachunków związanych z poniesioną szkodą – czy pomimo tego, mogę żądać odszkodowania?
Posiadana dokumentacja medyczna oraz dokumentacja stwierdzająca poniesione wydatki spowodowane szkodą zdecydowanie ułatwia udowodnienie wysokości odszkodowania, które Ci przysługuje. Jej brak nie oznacza jednak, że odszkodowanie nie jest możliwe do uzyskania. W tym celi powinieneś oszacować wysokość wydatków, które poniosłeś w wyniku poniesionej szkody oraz opisać w sposób jak najbardziej dokładny i szczegółowy miejsce, datę i przedmiot poniesionych wydatków. Wskazane jest również sporządzenie opinii rzeczoznawcy, w której wyceni on faktyczną wartość dokonanych przez Ciebie napraw.
Masz więcej pytań na temat odszkodowań za błędy medyczne? Mamy odpowiedzi
Dowiedź się więcej o odszkodowaniach. Co może pokryć, jak je uzyskać i kiedy Ci się należy. Zobacz nasze wszystkie artykuły.